Lilypie Third Birthday tickers

13 Temmuz 2009 Pazartesi

tatlı sebze püresi :)

nehirin sebzelere olan isteksizliğine çözüm ararken gözüme çarpmıştı tatlı sebze püresi tarifi.. bebeğim ne yesin deki tarifinde malzemeleri:

* 1 yemek kaşığı rendelenmiş havuç
* 1 yemek kaşığı rendelenmiş kırmızı pancar
* 1 adet brokoli çiçeği
* 1 yemek kaşığı haşlanmış pirinç olarak vermişti..
ben brokoli koymadım. onun yerine bir avuç kabuğu soyulmuş bezelye 1 kabak ve 1 patates koydum içine.. üzerine su ekleyip kısık ateşte sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirdim.. ve ardından blendırdan geçirdim.. ilk kez verdiğim için sulu yaptım püreden çok sebze çorbası gibi oldu bizimki. ama 1 kaşıktan fazla sebze yediremediğim nehir 50-60 cc çorbayı bir kerede bitirdi.. 2- 3 oldu veriyorum reddetmiyor galiba bundan sonra bütün sebze yemeklerine bir tutam da pancar girecek..:))

nehire yedirebildiğim bir diğer çorba da tarhana anneannemiz tarhanayı kendisi yapıyor. bu nedenle çok şanslıyız.. hiç baharat koymadan sadece çok az zeytinyağı ile pişiriyorum onuda salçada yok. ılık suyun içinde tarhanayı eritip ardından ateşe koyuyorum. zeytiyağını ekleyip kaynayana kadar pişiriyorum..ve canım kızım bunu da afiyetle yiyor. şimdi birde sebzeli tarhana denicem bakalım ona tepkisi ne olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder